vrijdag 20 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu vrijdag 20 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu

vrijdag 20 juni 2014

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Mas & Ans

20 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Vandaag is onze eerste bestemming de sieradenfabriek in Batubulan. Hier worden sieraden met de hand gemaakt. Ans koopt hier een ring en wat voor de kleindochters Evi en Elin, en Elly bestelt voor Dia nog een paar ringen.
Daarna rijden we door een winkelstraat/dorp van ong. 10 km lang genaamd Tegalalang. Je kijkt je ogen uit. Het ene winkeltje na het andere, allemaal handwerk. Henny moet dus iedere keer stoppen als wij wat zien dat we willen bekijken. Ans de nodige souvenirs gekocht en Elly een nieuw gastenboek met een heel bijzondere kaft, gemaakt van rolletjes papier, Heel bijzonder.
Daarna de lunch gebruikt in rest. Kampung cafe in Ubud. Ook weer bijzonder omdat het restaurant boven een prachtige tuin "hing". We zitten net in de auto op weg naar boven staat er een vrachtwagen zeer zwaar geladen met stenen stil, die kon niet naar boven komen dus die liet zich naar beneden zakken, wij konden er daarna voorbij.
Onderweg nog weer rijstvelden gezien waar men de rijst handmatig aan het dorsen was.
Toen kwamen we bij het paleis van de president waar hij logeert als hij op Bali is, waar tevens ook het heilige water is waar mensen zich kunnen wassen volgens de rituelen van het Hindoeisme.
Wij moesten weer een sarong om om de knieen te bedekken.
Het was een drukte van belang met allemaal badende mensen.
Toen gingen wij richting Gunung Kawi, een heilige berg waar graven van koningen uitgehouwen zijn.
274 treden naar beneden (dus ook weer omhoog). Langs al die trappen stalletjes waar ook weer van alles te koop aangeboden wordt (sarongs, shawls, opengewerkte cocosnoten, houtsnijwerk en nog veel meer.

Op de weg omhoog komen we 2 dames tegen met zakken op hun hoofd gevuld met zand voor de restauratie van de tempel beneden.
Elke zak is gevuld met 20 kg! zand. Zoals gewoonlijk staat Elly weer in rap Indonesisch met de dames te praten.
Wij kunnen er geen touw aan vast knopen.

Als afsluiting gaan we eten bij Waroeng Kampoeng, een chinees restaurant. Heerlijk gegeten!!!

• 20 Juni 2014 - 16:23

Marianne:

En als je opstaat pijn in je kuiten! ( van Gunung Kawi).
    Er is ook een mooi verhaal over Tirta Empul. Of het waar is weet ik niet maar het gerucht gaat dat Soekarno vanuit zijn huis naar beneden stond te gluren als de mooie vrouwen aan het baden waren....
    Nog heel veel mooie dagen gewenst.
    M.

• 20 Juni 2014 - 16:36

Marianne:

Ja hoor, "Mas gezien!".
    M.

• 21 Juni 2014 - 12:07

Christien:

Wat een mooie foto´s weer en al die belevenissen, heerlijk om mee te maken! Ben ook gerustgesteld, want ik dacht met al dat lekkere eten dat Mas een flinke spoiler mee naar huis zou nemen, maar met al die trappen en wandelingen zal dat wel meevallen. Die sarongs staan jullie goed;)! groetjes Christien