zondag 22 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu zondag 22 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu

zondag 22 juni 2014

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Mas & Ans

22 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

6.30 uur opgestaan, ontbeten en om 7.45 weggereden voor weer een dagtocht. We gaan richting Beringket in Kapal. Daar nemen ze ons mee naar een markt waar alleen dieren verhandeld worden. Het was een drukte van belang. Koeien, eenden, kuikentjes, vogeltjes, konijnen en hondjes.
Het was een leuk gezicht, echt iets wat wij niet kennen.
We rijden richting Bedugul waar we heerlijke cappuccino drinken en waar Elly en Ans de markt afstruinen naar souvenirs.
Daarna rijden we verder richting het Bratanmeer waar de Ulundani tempel in het water staat. Onderweg mooie vergezichten. Deze streek wordt ook wel de groentetuin van Bali genoemd. Er worden heel veel verschillende groenten verbouwd, en de streek staat ook bekend om het kweken van blauwe hortensia's. Er staan langs de weg bomen met kruinen van kerststerren, prachtig! Eenmaal binnen op het tempelterrein zien we een hele groep traditioneel geklede jonge mensen en horen we dat er dansshows gegeven worden. Weer mooie foto's gemaakt.
Verderop langs de weg komen we een groep tamme apen tegen, die eten bananen uit je hand.
De weg vervolgend komen we bij restaurant North Bali waar we een heerlijke pannenkoek eten.

Een eindje verderop moeten we een eind naar beneden afdalen om een waterval te zien, de moeite waard. Tijdens die wandeling komen we in de bush langs een hutje waar een oud mannetje en vrouwtje wonen.

We stoppen nog een keer om een man op de foto te zetten die met 2 koeien op de ouderwetse manier aan het ploegen is. Hij vond het wel leuk!
We kopen nog 3 kilo mandarijnen en rijden naar onze laatste stop restaurant Waring Dekade waar we voor de laatste keer eten vandaag.
Morgen weer een nieuwe dag.

• 22 Juni 2014 - 19:05

Ans Buijs:

Hoi hoi

Allereerst nog gefeliciteerd met Sandra haar verjaardag (een beetje laat maar gemeend). Wat leuk om jullie verslagen iedere dag te lezen. Wat een belevenissen en iedere keer lekker eten!!!! Spannend om in zo'n hele andere wereld en cultuur rond te mogen kijken. Nog een hele fijne tijd gewenst.
    Genieten hoor!!!!!