woensdag 25 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu woensdag 25 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu

woensdag 25 juni 2014

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Mas & Ans

25 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Om 7.45 vertrokken richting het kratermeer van de vulkaan Batur.
In Klungkung gestopt om te kijken hoe gamelans gemaakt worden. Heel arbeidsintensief.
Onderweg weer prachtige vergezichten. We zien ook een man zitten die kippen aan het grillen is om te offeren bij de tempel. Die blijven daar dan een tijdje staan en 's avonds halen ze ze dan weer om op te eten.
Daarna rijden we door naar de zandafgravingen waar men het vulkaanzand in vrachtwagens naar beneden brengt. De weg is zo verschrikkelijk slecht dat we besluiten om terug te keren, bij een zijweg zien we toch nog wat van het proces.
Daarna gaan we een kijkje nemen bij de moedertempel van Bali bij de hoogste berg Agung.
Vandaag is blijkbaar een goede dag om te offeren en feest te vieren want we komen wel 3 ceremonies tegen. Iedere keer stoppen om foto's te maken natuurlijk. De Balinezen hebben daar geen bezwaar tegen.
We gebruiken een late lunch bij restaurant Lakeview waar we een adembenemend uitzicht hebben op het meer van Batur en op de Batur zelf natuurlijk.
Daarna weer richting huis, onderweg nog een aantal keren stoppen om foto's te maken van o.a. sinaasappels, koffiebonen en bloemen.

• 25 Juni 2014 - 15:07

Sandra: