dinsdag 24 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu dinsdag 24 juni 2014 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mas & Ans Graaf - WaarBenJij.nu

dinsdag 24 juni 2014

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Mas & Ans

24 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Vandaag komt Kadek ons weer halen om met ons mee te gaan naar de beroemde tempel Pura Tanah Lot.
Onderweg stoppen we bij een dakpannenfabriek waar de dakpannen nog met de hand gemaakt worden. Ze worden gebakken in een oven met vuur van de lege basten van cocosnoten. We zien een man die een homp klei onder een pers legt en daar komt dan een dakpan uit. Wij vragen hoeveel dakpannen hij maakt op 1 dag, het antwoord is 600! Hier dus geen massaproductie.
Daarna gaan we door naar Tanah Lot. De tempel ligt op een eilandje voor de kust en is alleen te bereiken als het eb is. Wij hadden geluk, we konden een klein stukje door het water waden om er te komen. Daar kon je van het heilige water drinken en kreeg je een beetje rijst op je voorhoofd en een bloem achter je oor. Het is een hele mooie omgeving. Wij hebben er een tijdje rondgelopen en van alle uitzichten genoten. Ook zagen we nog een ceremonie voorbijkomen, een leuk gezicht.
Om 15.15 uur waren we thuis, waar we om 16.30 uur weer vertrokken om te gaan eten aan het strand bij een visrestaurant.
Hier kun je ter plekke de vis uitzoeken die ze dan voor jou gaan grillen.
Wij namen 2 grote vissen en grote garnalen, heerlijk.
Ook leuk was het dat we heel veel vliegtuigen zagen landen en opstijgen.
De landingsbaan ligt in de zee.
Nu zitten we aan de koffie en gaan niet te laat naar bed.
Morgen weer een lange tocht.

• 24 Juni 2014 - 20:39

Marianne:

Een belevenis hè, vis eten op het strand van Jimbaran.
    Wat een geweldig mooie tijd hebben jullie op Bali. Met dank aan jullie fantastische "gidsen"!
    Warme groet, Ton en Marianne

• 26 Juni 2014 - 06:31

Dia:

Hallo allemaal,
    Ik zie dat jullie het super hebben daar! Wat een ervaring of niet soms. Wat een heerlijke vis hebben ze daar! Wij hebben daar ook gegeten. Leuk allemaal om te lezen. Bij die dakpannen. Zijn we ook geweest. Dat is hard werken, die hoeven niet naar de sportschool! Groetjes